Wiadomości branżowe

Relacja z Golf Business Forum 2012

Relacja z Golf Business Forum 2012
Ponad 220 delegatów z 30 krajów wzięło udział w najważniejszym wydarzeniu branży golfowej, IX edycji KPMG Golf Business Forum. Jej sponsorem, a jednocześnie jedynym polskim uczestnikiem był GolfProperties.pl.Konferencja odbyła się w

Ponad 220 delegatów z 30 krajów wzięło udział w najważniejszym wydarzeniu branży golfowej, IX edycji KPMG Golf Business Forum. Jej sponsorem, a jednocześnie jedynym polskim uczestnikiem był GolfProperties.pl.

Konferencja odbyła się w miejscowości Barga we włoskiej Toskanii w dniach 17-19 września. Kluczowymi tematami pojawiającymi się w trakcie trzydniowych obrad były innowacje i zrównoważony rozwój światowego golfa.

Konferencję otworzył szef działu innowacji w KPMG Adam Bates, który zaprezentował perspektywy technologiczne i geopolityczne, z jakimi już w nieodległej przyszłości przyjdzie zmierzyć się branży. Jego prezentacja, pokazała odbiorcom konieczność dążenia do zrównoważonego rozwoju branży na świecie.

W specjalnie opracowanym na potrzeby Forum raporcie „Wizja Golfa w 2020 r.” przedstawionym przez Giles’a Morgana, szefa działu sponsoringu w firmie HSBC, określono szczegółowo trendy kształtujące przyszłość golfa. Powinniśmy m. innymi spodziewać się wzrostu znaczenia terenów wschodnich – zarówno europejskich jak i azjatyckich, feminizacji gry, konieczności zharmonizowania sportu z technologią, ekspansji golfa w aspekcie turystycznym oraz konieczności podejmowania wyzwań zrównoważonego rozwoju.

Podczas uroczystej gali nagrodę dla najbardziej wpływowego człowieka w branży odebrał Amerykanin Dana Garmany, założyciel i dyrektor generaln firmy Tron – największego operatora pól golfowych na świecie. Słuchając jego historii rodem z opowieści „american dream” można było natchnąć się optymizmem, tym bardziej, że jego zdaniem, Centralna i Wschodnia Europa już w niedługim czasie ma duże szanse stać się prawdziwym golfowym eldorado! 

Efektem dyskusji podczas całej konferencji jest nadzieja uczestników na popularyzację golfa na świecie a w szczególności wśród kobiet. Wszyscy wierzą, że wielkie możliwości ma przed sobą branża w rejonie Europy Środkowej i Wschodniej, czego dobitnym dowodem okazało się sondażowe pytanie o lokalizację przyszłej konferencji GBF 2013, w którym zdecydowanie wygrał nasz region. Rezultat głosowania został powszechnie odebrany, jako duży sukces zespołu GolfProperties.pl. 

A to już wiesz?  Liberec: drugie złoto Justyny Kowalczyk

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy